Uyluk Kırığı Ameliyatı Sonrası Öneriler

• Hasta ameliyat gününden itibaren 15 gün sonra dikişlerini kontrole gelerek aldıracak, pansumanlarını iki günde bir düzenli olarak yaptıracak ve kendisine verilen ilaçlarını eksiksiz olarak kullanacak.
  • Hasta kontrol amacıyla sadece Ortopedi ve Travmatoloji Polikliniğimize başvuracak.
  • Hastaya alçı yapıldıysa koruyup kollayacak. Kesinlikle ıslatmayacak ve temiz tutacaktır.
  • Doktorunuz izin vermedikçe hasta ayağının üzerine kesinlikle basmayacak.
  • Hasta kendisine verilen ekzersizleri kesinlikle uygulamalıdır.
  • Yara yerinde (dikişlerde) akıntı, kötü koku, sonradan gelişen ciddi kızarıklık ve ısı artışı olaması gibi enfeksiyon (iltihap) belirtileri durumunda hekiminize en kısa zamanda başvurunuz.
  • Aklınıza takılan veya tedavi takiplerinde merak ettikleriniz veya sormak istediğiniz soruları not alarak poliklinik kontrollerine gelirken hekiminize sorunuz.
  • Doktorunuz her gün poliklinik hizmeti vermediğinden lütfen kontrole gelmeden önce poliklinik çalışma günlerini iç hat sekreter numaralarından ögreniniz.

EKLEM VE KIKIRDAK KALİTESİ İÇİN İYİ BESLENİN!!!

İyi Beslenme: Kas iskelet gelişimi,kıkırdak oluşumu, ameliyat sonrası yara iyileşmesi, enfeksiyondan korunma, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi ve kırılan kemıgın kaynaması için gerekli olan A, B, C ve D vitaminlerinin yeterli dozlarda alınması şarttır. Özellikle D vitamini, Kalsiyum, Omega ve kollejenler kırığı iyileştirmek adına faydası vardır. D vitamini en doğal haliyle güneş ışınlarından alınabilir. Yoğurt, süt gibi kalsiyum içeren gıdalar da kaynamayı hızlandıran faktörlerdendir. Ton balığı, somon, morina ve uskumru gibi yağlı balıkların hepsinde yüksek düzeyde bulunan D vitamini ve Omega 3 bulunur. Kırık çevresinde şişen, gerilen ve zarar gören kas ve derinin iyeleşmesi için iyi beslenme, kollejen, protein ve vitamin takviyesi alınmalıdır.

Oksijenin, alınan protein, vitamin ve minarellerin yeterlı ve hızlı kan dolaşımı ile kırık bölgesine ulaştırılması önemlidir. Bu amaçla kırık bölgesindeki ödem azaltılmalı, sigara mutlaka bırakılmalıdır.

Zedelen kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen hidrolize kollejen kullanımı daha çabuk iyileşme sağlar ve kasları güçlendirir. 1 ay kullanımı ile etkili sonuç alınabilir. Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir. İltihap oluşumunu engeller ve kıkırdak ile bağ oluşumuna yardımcı olurlar.