Tetik Parmak

Tetik parmak hareketlerin kısıtlandığı ve en çok başparmağı etkileyen tendon hastalığıdır. Parmakları düzeltmek için çalıştığınızda kilitlenecek ve açmak zor hale gelecektir.

Parmak Takılması

Anatomi ve Hastalığı Tanımlama

Tendon, kemik ve kas arasındaki bağlantıyı sağlar. Kasların kasılması ile kemiklerin hareketini saglarlar.Parmaklar, ön kol grubundaki kasların kasılması ile çalışır. Parmakları kapatmayı sağlayan tendonlara fleksör tendon denir.

Fleksör tendonların etrafı sinovium denilen bir kılıf çevrilidir ve geçtiği noktalarda yaylanmasını engelleyen pulley denen bantlar mevcuttur. Tendonlarda kalınlaşma veya nodül şeklinde şişlikler pulleyler noktasında tendonun sıkışmasına ve takılmasına yol açarak tetik parmak oluşumuna yol açarlar. Parmak hareketleri sırasında nodülün pulley altında zorlanarak geçmesi sırasında pop sesi hissedilebilir.

Parmak Takılması

Genellikle sebebi tam olarak bilinmemektedir. Çeşitli risk faktörleri vardır;

• Kadınlar
  • 40-60 yaş arası
  • Şeker hastaları
  • Sık klavye kullananlar ve dantel işi ile meşgul olanlar risk altındadır.

Klinik Bulgular ve Şikayet

Genellikle yavaş gelişir.

• Şişme,
  • Parmakta takılma ve genellikle diğer el ile düzeltme sağlanır
  • Ağrı ve sertlik

Teşhis için muayene yeterlidir, ayırıcı tanı açısından nadiren görüntüleme yapılabilir.

Belirtiler hafif ise dinleme yeterli olabilir. Nötür pozisyonda tutmak için atel kullanılır.
İlaç tedavi ile ödem ve ağrı tedavisi yapılır.

Şikayetler devam ederse tek doz streod enjekte edilebilir, fakat yanıt yoksa cerrahi planlanmalıdır. Genellikle hastalar cerrahiye gitmek durumunda kalırlar

Cerrahi Tedavi

Bu hastalık tehlikeli değildir. Ameliyat günübirlik ve lokal anestezi ile yapılır.

Cerrahi Prosedür

Sıkışma olan bantlarda gevşetme yapılarak sıkışan tendon rahatlatılır. Bu yöntem bazen küçük bir kesi bazen de kapalı olarak yapılabilir. Tekrarlama riski çok nadirdir.

Key Words : Tetik Parmak, Klavye, Trigger Finger, Parmak Ağrısı, Parmak Şişliği, Parmak Takılması, Parmak Atlaması, Parmakta Takılma Hissi