Aşil Tendinit

Aşil tendonu, ayak bileğinin arkasında kaval kemiğine paralel olarak uzanır. Topuk kemiğinden başlar ve kaval kemiği boyunca yukarı doğru uzanır. Vücudumuzun en güçlü tendonudur. Aşil Yunancada en güçlü manasına gelir. Bu tendonun inflamasyonuna ise aşil tendinit denir. Ayak bilek arkası ağrılarının en sık sebebidir.

aşil

Bu tendon yürüme ve koşma sırasında topuk kemiğini yukarı kaldırma görevi görür. Uzun süre ayakta kalma, yürüme ve koşma aşil de aşırı stres oluşturur. Bu durumda tendinitle sonuçlanabilir.

Tanımlama

Basit tanımıyla tendonun inflamasyonuna tendinit denir. İnflamasyon ise vücudumuzda sağlıklı dokuların aşırı kullanıma, yaralanmalara veya hastalıklara yanıt verdiği şişme, ağrı ve hassasiyetlerdir. Aşil tendonun ortasındaki tendinitler genellikle dejeneratif olup tutunma yerlerindeki ise aşırı kullanıma bağlıdır. Ortasındaki tendinit genellikle genç ve aktif kişilerde görülür.

Ensık topuk kemiğine tutunduğu yerde görülür, kalsifikasyon ve kemik spurları oluşabilir. Genellikle ileri yaş aktif olmayanlarda sık görülür.

aşilaşil

Sebepleri

Aşil tendinit ile ilişkili özellikli bir yaralanma yoktur. Problemin temeli aşile binen tekrarlayıcı ve aşırı kullanıma bağlı stresler sonucu gelişir. Kısa sürece vücuda binen aşırı yük, hızlı kilo alma, uzun sure ayakta kalma, sert kösele ve düztaban ayakkabı kullanma risk faktörleri arasındadır.

Diğer nedenler;

• Kısa sürede ve kondisyonsuz uzun süreli yürüyüş ve ayakta kalma
  • Kondisyonu düşük bir baldır kası genellikle serttir. Ani ve aşırı egzersiz aşile bine yükü ve stres artırır.
  • Topuk kemiklerinde spur gelişimi aşili hassas hale getirir.

Klinik Bulgular ve Şikâyetler

• Sabahları aşil tendonu boyunca ağrı ve sertlik
  • Aktivite artışı ile aşil tendonunun topuğa tutunduğu yerde ağrı ve hassasiyet artışı
  • Egzersiz sonrası gün boyunca ağrı
  • Tendonda kalınlaşma ve şişlik olur
  • Özellikle sportif aktivite sırasında aşil tendonundan pop sesi alırsanız yırtılmış olabilir. Bu durumda hemen doktorunuza başvurun.

Hekim Muayenesi ve Teşhis

Hekiminiz sizinle şikâyetlerinizi ve tıbbı geçmişinizi konuştuktan sonra yukarıdaki klinik bulgulara yönelik muayene yapacaktır. Hekim teşhisten emin olmak için ultrason, röntgen ve MR isteyebilir.

Röntgen kemik spur ve kalsifikasyonları iyi göstermekle birlikte kemik hastalıklarının ayırıcı tanısında yardımcı olmaktadır. MR ise aşil gibi yumuşak dokuları çok net değerlendirir.

Ameliyat Dışı Tedavi Yöntemleri

Birçok hastada ameliyat dışı yöntemler ile hastalar rahatlamaktadır. Fakat şikâyetlerin rahatlaması birkaç ayı bulabilir. Erken teşhis ve tedavi edilse bile genellikle 3 aydan fazla sürmektedir. Ciddi ağrılarda bu süre 6 ayı bulmaktadır.

Dinlenme:
İlk aşamadır ve aktivite artışı durdurulmalıdır. Özellikle ağrıyı kötüleştiren aktivitelerden kaçınılmalıdır. Aşile aşırı stres bindiren koşma gibi sporlara ara verilmeli, bunların yerine yüzme gibi aşile düşük stres bindiren sporlara devam edebilirsiniz.

Buz Uygulama
Buz uygulaması çok faydalıdır. Gün boyunca 1-2 saatte bir 20 dakika buz uygulayın. Buzu bir havlu üzerinden uygulayın. Özel jel torbaları olup uygulama için temin edilebilir.

Medikal Tedavi
Nonstroid antiinflamatuar ilaçlar inflamasyonu azaltmak için kullanılabilir. Fakat 1 aydan fazla kullanımı tavsiye edilmez.

BAĞLARIN İYİLEŞMESİ ve GÜÇLENMESİNDE

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen hidrolize kollejen kullanımı daha çabuk iyileşme sağlar ve kasları güçlendirir. 1 ay kullanımı ile etkili sonuç alınabilir. Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir. İltihap oluşumunu engeller ve kıkırdak ile bağ oluşumuna yardımcı olurlar.

FİT 20: Peynir altı protein izolesi, magnezyum ve HİDROLİZE KOLLEJEN barındırmakdadır. Sağlıklı kas ve kemik yapımına destek olacak güzel bir kombinasyondur. Sağlığımızı korumak ve sağlıklı yaş almayı kolaylaştırmak için diyetlerimizi sağlıklı, sindirilebilir proteinlerle desteklememiz çok önemlidir. Ayrıca içeriğinde ki magnezyum, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunup, normal kemiklerin korunmasına katkıda sağlar. Kullanım Bilgisi: Paketin içeriğini 250-350 ml su veya smoothie ile iyice karıştırın. 1 ay kullanınız.

FİT 20 _

• SUNSET: Omega-3, Vitamin E’nin en güçlü formu (tecotrienol), vitamin D ve A’nın etkili kombinasyonunu içermektedir. Omega 3 vücudun üretemediği ve dışarıdan alınması zorunlu bir yağ asididir. Kullanım :11 yaş ve üzeri bireylerin günde 3 kapsül olmak üzere akşam yemekleri ile birlikte almaları tavsiye edilir. 90 adet yumuşak jel kapsül içeren bir şişeyle sunulur.

• SUNRİSE: 22 süper gıda ile vücudun günlük ihtiyacı olan Vitamin B1(Tiamin), B2 (Riboflavin), B6, B12, C vitamini, mineraller, gerekli aminoasitler ve ANTİOKSİDAN ihtiyacını karşılar. Kullanım Bilgisi: Günde 1 flakon (30 ml) sabahları aç almanız tavsiye edilir. Her biri 30 ml’lik 30 adet küçük paket içerir.

Egzersiz
Germe egzersizleri baldır kasının uzamasını sağlayarak aşile binen gerginliğin azalmasını sağlar.

aşil

Ayakta duvarı iterek 10 saniye tutun ve gevşeyin. Tek seansta 20 kez uygulayın.

Fizik Tedavi

Aşil tendonun iyileşmesinde faydalıdır. Özellikle aşil ortası tendinitlerde etkinliği yüksektir.

Eksantrik Germe Protokolü

Bu egzersizler ile baldır ve aşil germeleri yapılır. Topuk üzerine merdiven çıkılarak yapılan egzersizdir. Yumuşak topuklu bir ayakkabı ile yapılabilir. Biraz ağrılı olabilir fakat yapılması çok faydalıdır. Tek seansta 5 dakika yapılır ve günde 3 seans.

Lokal Stroid Enjeksiyonları

Çok etkili bir ilaçtır. Genellikle tek dok veya maksimum 3 kez uygulanır. Fakat zorunlu olmadıkça en son tercihtir.

Destekleyici Ayakkabılar ve Ortezler

Taban kısmı yumuşak ve topuk kısmı daha yüksek ayakkabılar kullanılmalıdır. Topuk kısmı yüksek olursa aşil gerginliği azalır. Özellikle taban kısmı esnek olmalı ve adeta amortisör gibi çalışmalıdır. Kösele ve sert tabana ara vermelisiniz.

ESWT

Ses dalgaları ile bölgesel kan akımı artırılarak inflamasyon azaltılır.

Cerrahi Tedavi

6 ay boyunca tüm tedavilere yanıt vermeyen durumlarda tendinitin yerine ve hasar miktarına bağlı olarak cerrahi düşünülür.

Yapılan ameliyatlar;

Gastroknemius kasına, aşil gerginliğini azaltmak için uzatma ameliyatı yapılır. Faydalı bir ameliyattır istenmeyen durum oranı düşüktür.

Debridman: Tendonda %50 den az hasar varsa kalsifikasyonlar temizlenebilir. Hasarlı yerler temizlenir. Sonrasında bot veya alçı tedavisi yapılabilir.

Tendon Transferi: Hasar %50 den fazlaysa tendon transferi yapılır.

İyileşme: Birçok hastada ameliyat ile başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Fakat başarı hasarın miktarına ve yerine bağlı olarak değişiklik göstermektedir.Ağrılardan kurtulma ve iyileşme 12 ayı bulabilmektedir.

Komplikasyonlar: 520-30 oranında sürekli ağrı olabilmektedir. Bir diğer komplikasyon ise enfeksiyondur.

KEMİK, EKLEM ve BAĞLARIN GÜÇLENMESİ İÇİN

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kemik, kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen Whey protein ve ayrıca hidrolize kollejen kullanımı hızlı iyileşmeyi destekler ve kasları güçlendirir.  Ayrica multivitamin desteği ve takviye ürünler: Kas iskelet gelişimi,kıkırdak oluşumu, kırılan kemıgın kaynaması ve enfeksiyon veya inflamasyon ile mücadele için vitaminler, antioksidanlar ve minerallerin günlük yeterli dozlarda alınması şarttır. Bu amaçla SUNSET, SUNRİSE ve NİTRO yu içeren Kyäni Nitro Plus Triangle of Health Pack etkili bir kombinasyodur.

FİT 20 _

• Nitro Plus,  yaşam molekülü olarak isimlendiren NİTRİK OKSİT in üretilmesine yardımcı olup, hücresel membran geçirgenliğini artırmakdadır. Hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur. Kan akımın ve oksijenizasyonu hızlandırmak için NİTRİK OKSİT içermesi ile kan dolaşımını hızlandırma özelliği olan NİTRO Plus'un ağızdan alınacak şeklide günde 20 damla alınmasını tavsiye edelir. Vücudumuzun Nitrik Oksit (yaşam molekülü) üretimini desteklediği kanıtlanmış Noni (Hint dutu) konsantresinin özel bir karışımı olan Nitro Plus, ayrıca Magnezyum, Çinko ve Coenzim Q10 içermektedir. Günde 3 kez 20 şer damla alınması tavsiye edilmektedir.

DOĞADAN GELEN GÜÇ

Kyäni Nitro Plus Triangle of Health Pack

3 lü

SUNSET, SUNRİSE ve NİTRO  üçlüsü içerdiği vitamin, antioksidan, mineraller ile bağışıklığı güçlendirir ve romatizmal iltihap oluşumunu engellemeye ve eklemlerin kalitesini artırmaya yardımcı olur. Efektif etki için bu üçlünün birlikte 3 ay kullanımı önerilir.

ONLİNE ORTOPEDİ DOKTORU

İkinci bir görüş almalıyım!

Aklımda o kadar çok soru var ki!

Tahir Mutlu Duymuş png

Tüm ortopedik sorunlar

MR, röntgen veya BT danışma

Standart görüşme süresi 15 dk

7/24 Whatsapp ile randevu ve ücret bilgisi

WhatsApp ile RANDEVU

SİZİ ÖNEMSİYORUZ

Nerede olursanız olun, artık mobil uygulamalar ile size çok yakınız. Tüm ortopedik hastalıklar, bu konu hakkında, çekilen MR, röntgen, tomografi, tetkikleriniz ve merak ettiğiniz tüm soruları Whatsapp&Zoom'dan canlı bağlantı ile sorabilirsiniz.  Hakkınızda karar vermek için acele etmeyin. Hayatta en doğru kararlar, işin ehli kişilerden alacağınız görüşler ve ortak akıl ile verilebilir.

Özgeçmiş için tıklayınız.

Key Words : Aşil Tendonu, Aşil, Aşil Tendinit, Tendinit, Kiriş, Ayak Bilek Ağrısı, Şişme, Yanma